• Šioje dalyje:
    • Senamiestis
    • Veličkos druskos kasyklos
  • Kelionės pabaiga

Po 5 dienų praleistų Varšuvoje iškeliavom į Krokuva.

Kelionė traukiniu

Iš Varšuvos į Krokuvą vykome traukiniu. Traukinys buvo pasirinktas neatsitiktinai – susisiekimas traukiniais gan stipriai išvystytas, o ir būtinai norėjau išbandyti greitąjį traukinį.
Lenkijoje važinėja keletas traukinių tipų:

• Regioniniai – traukiniai stojantys kiekviename sustojime ir dažnai kursuoja miestuose bei priemiesčiuose;
  • TLK ir IC – senesnio modelio tarpmiestiniai traukiniai stojantys ne visose stotelėse.
  • EIC ir EIP – naujo tipo tarpmiestiniai traukiniai su atnaujintais vagonais, oro kondicionieriumi, pirmos klasės vagonu, vagonu restoranu (arba bufetu), nemokamais gėrimais ir užkandžiais.

Taigi, į Krokuvą vykome EIC (Express InterCity Premium) traukiniu, užbėgant įvykiams už akių galiu pasakyti, kad grįžome su TLK ir bilieto kaina buvo daug mažesnė, o kelionės truko tik keletą minučių ilgiau.

Express InterCity Premium salonas

Viešbutis

Apsistojome „Aparthotel Pergamin“ viešbutyje. Viešbučio vieta tikrai buvo visai nebloga, tačiau pats viešbutis šiek tiek nuvylė. Viena iš priežasčių – plonos sienos, tad net ne itin garsi kalba girdisi iš kitų kambarių, o ir tos pačios sienos galėtų būti šiek tiek švaresnės…

Ką pamatėm

Senamiestis

Šios vietos ko gero neįmanoma praleisti, nes didžioji veikla būtent sukasi aplink jį. Jeigu atvirai po patį senamiesti per daug neklaidžiojom dėl subjurusio oro. Beveik visą laiką kol viešėjom lijo lengvas lietu, tad visus objektus apžiūrėjom tik iš išorės ir paskubomis bei pasėdėjom lauko kavinėse.
Pati Krokuva daug turistiškesnis miestas – einant gatve pakankamai dažnai galima išgirsti kitų kalbų be lenkų, kavinėse ir parduotuvėse lengviau susikalbėti angliškai ir žinoma visur pilna turų siūlytojų (pasivažinėjimai po senamiestį, turai pėsčiomis ir pan.).

Veličkos druskos kasyklos

Vienas iš pagrindinių objektų kurį ir norėjom aplankyti tai yra būtent šios kasyklos. Kasyklos druskai išgauti buvo naudojamos iki 1996 m.
Ėjome turistiniu maršrutu, kuris prasideda nulipant mediniais laiptais į 58 metrų gylį ir einant tuneliais aplankant kameras kuriose įrengti paminklai, ekspozicijos, šventyklos, parduotuvė, kavinė ir net salė kurioje rengiami koncertai bei sporto renginiai. Ekskursija baigiasi ~135 metrų gylyje ir iš šios vietos galima pratęsti ekskursiją po muziejų arba kilti liftais į paviršių.
Ar verta aplankyti? Jeigu nesate buvę – tuomet tikrai taip. Bet turistinis maršrutas yra skirtas susipažinimui su pačiomis kasyklomis, tad nesitikėkite siaurų praėjimų ar kažko ekstremalesnio. Šiam reikalui yra sukurtas šachtininkų maršrutas, o kurį kada nors būtų visai įdomu išbandyti.
Patarimas: jeigu planuojate aplankyti kasyklas ir nemėgstate stovėti eilėse – įsigykite bilietą internetu arba atvykite antroje dienos pusėje. Mes į kasyklas atvykome 11 valandą ryto ir praleidome apie valandą vien tik stovėdami eilėje prie bilietų. Išėjus iš kasyklų (apie 15h) prie bilietų laukė vos vienas kitas žmogus.

Kelionės pabaiga

Sekančią dieną dar šiek tiek pasivaikščiojome po Krokuvą ir su TLK traukiniu iškeliavom atgal į Varšuvą, o iš ten atgal į Lietuvą su LuxExpress autobusu.